Samodzielna rozbudowa

Konfiguracja formularza zlecenia

Dodanie nowego pola

Dodanie informacji

  • Aby do każdego zlecenia móc zapisywać dodatkową informację, np. Rodzaj zlecenia, należy wykonać poniższe kroki:
    • W menu Administracja wybierz Zlecenia
    • W menu Narzędzia po prawej stronie wybierz Edycja schematu
    • W liście wyszukaj Kolumny oraz kliknij link Edytuj
    • Pod tabelą znajduje się zapis Dodaj element. Wybierz go
    • Podaj nazwę nowego pola, np. Rodzaj
    • Kliknij Zapisz nowy
Dodanie nowego pola
  • Nowe pole jest już dodane. Określ gdzie pole powinno być umieszczone w szczegółach rekordu

    • W menu Administracja wybierz Zlecenia
    • W menu Narzędzia po prawej stronie wybierz Edycja schematu
    • W liście Opcje zaawansowane wyszukaj Grupy oraz kliknij link Edytuj
    • Wybierz sekcję- grupę, w której ma być widoczne pole i kliknij na liczbę (jest to numer grupy) po lewej
    • W Zawartość wybierz Edytuj, następnie Dodaj element
    • Odszukaj i wybierz nowoutworzone pole, które ma być widoczne
    • Kliknij Zapisz nowy
  • Teraz należy zadbać aby było widoczne w wybranych widokach tabelarycznych, np. Zapytania.

    • Z menu wybierz wybrany widok z tabelą, np. Zapytania
    • W menu Narzędzia po prawej stronie wybierz Edycja schematu
    • W liście wyszukaj Widoczne kolumny tabeli oraz kliknij link Edytuj
    • Pod tabelą znajduje się zapis Dodaj element. Wybierz go
    • Odszukaj i wybierz nowoutworzone pole, które ma być widoczne
    • Kliknij Zapisz nowy
  • Sprawdź efekt

    • Z menu wybierz wybrany widok z tabelą, np. Zapytania i sprawdź czy wyświetla się nowa kolumna
    • Wybierz Dodaj i sprawdź czy w formularzu pojawiło się nowe pole
Nowe pole na formularzu
Nowe pole w tabeli

Dodanie tabeli

  • Aby dodać nową tabelę, np. Koszty, należy wykonać poniższe kroki:
    • W menu Administracja wybierz Edycja schematu
    • W wierszu tabele kliknij Edytuj
    • Dodaj element
    • Wpisz nazwę nowej tabeli, np. Koszty
    • Zapisz nowy
    • W wierszu Kolumny wybierz Edytuj
    • Dodaj pierwszy element tabeli
      • Podaj nazwę, np. Nazwa kosztu
      • Pozostaw Format Napis, oraz Rodzaj Wartość
      • Zapisz nowy
    • Możesz dodać kolejne dane przechowywane w tabeli klikając Dodaj w prawym górnym rogu, np.
      • Nazwa Koszt
      • Format Waluta
      • Zapisz nowy
    • Możesz dodać kolejne dane takie jak odwołanie do elementu z innej tabeli, np.
      • Nazwa Zlecenie
      • Format Odwołanie do, wybierz tabelę np. Zlecenia
      • Zapisz nowy

Tabela jest już gotowa.

Dodanie kolumn do tabeli
  • Aby tabela była widoczna w menu należy wykonać poniższe kroki:
    • W menu Administracja wybierz Edycja schematu
    • W wierszu Menu w Opcjach zaawansowanych kliknij Edytuj
    • kliknij Dodaj element, aby utworzyć dodatkowe podmenu
    • Wpisz nazwę nowego podmenu, np. Dodatkowe informacje
    • Zapisz nowy
    • W wierszu Elementy wybierz Edytuj
    • Dodaj element
    • Wpisz nazwę, która będzie widoczna w menu
    • Zamień Tabela:echanges na nową tabelę, np. Tabela:Koszty
    • Zapisz nowy
Zmiany schematu menu
Efekt dodania tabeli do menu
logo InstaBiuro

ul. Wiktorska 17a

02-587 Warszawa

woj. mazowieckie

© Atinea 2013-2025 - Wszelkie prawa zastrzeżone