InstaBUD - najlepsze rozwiązanie dla firm budowlanych
Prowadzenie budowy to szereg różnorodnych zadań i procesów. InstaBUD pomaga w usprawnieniu ich wszystkich, od gromadzenia dokumentacji, przez zarządzanie podwykonawcami, aż do obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej.
System InstaBUD nie ma stałej postaci – zawsze kształtujemy go zgodnie z wymaganiami konkretnego klienta. Korzystamy z gotowych modułów, ale jeśli tylko zachodzi taka potrzeba, tworzymy nowe rozwiązanie, specjalnie dla Twojej Firmy. Oto lista najpopularniejszych modułów:
Zarządzanie budową wymaga wszechstronnej koordynacji wielu całkiem odmiennych procesów, od kwestii formalno-prawnych począwszy, na zarządzaniu podwykonawcami skończywszy. Efektywne zarządzanie budową (lub wieloma budowami) to zadanie trudne i odpowiedzialne, lecz można je znacząco ułatwić, wdrażając odpowiedni system informatyczny.
InstaBUD pozwala na kompleksowy nadzór nad planowaniem i realizacją budów. Standardowy moduł zarządzania budowami obejmuje:
- rejestrację dokumentacji projektowo-kosztorysowej i innych dokumentów,
- planowanie i tworzenie harmonogramu budowy,
- rejestrację kosztów projektowych (faktur, robocizny itd.),
- zlecanie prac oraz nadzór i kontrolę podwykonawstwa,
- ewidencjonowanie pracy i rozliczenia z pracownikami i podwykonawcami,
- nadzór nad kosztami i rentownością,
- rozbudowane funkcje analityczne.
Sprzedaż nieruchomości ma swoją specyfikę. Klienci mają często specyficzne wymagania, negocjują ceny, niektórzy wielokrotnie robią i odwołują rezerwacje. Sprzedaż lokalu wiąż się również z masą dokumentów, nad którą trzeba zapanować.
InstaBUD może ułatwić Ci zadanie. W ramach wdrożenia możemy dostarczyć:
- bazę lokali (z możliwością wyszukiwania według dowolnych parametrów),
- bazę klientów, obejmującą nie tylko dane podstawowe, lecz również np. preferencje lokalowe czy wynegocjowane zniżki,
- generator dokumentów (umów przedwstępnych, najmu, sprzedaży),
- repozytorium innych dokumentów (plany lokali, akty notarialne itp.,
- system rezerwacyjny i kolejkowy,
- obsługę dodatkowych zamówień,
- obsługa płatności (zadatki i zaliczki, harmonogramy wpłat, monitorowanie terminowości, obliczanie odsetek).
Rola developera zwykle nie kończy się na oddaniu lokalu do użytku i standardem są zamówienia na dodatkowe prace budowlane. Obowiązują również gwarancje i rękojmie na poszczególne elementy infrastruktury.
Przy obsłudze zgłoszeń serwisowych konieczna jest informacja, który podwykonawca wykonywał jakie prace w danym obiekcie lub lokalu. Niezbędny jest również nadzór nad terminowością i poprawnością realizacji prac serwisowych.
Obsługa zgłoszeń serwisowych w InstaBUD obejmuje:
- bazę obiektów i lokali wraz z rejestrem prac wykonanych przez poszczególnych podwykonawców,
- prowadzenie rejestracji zgłoszeń serwisowych,
- planowanie i zlecanie prac serwisowych podwykonawcom i śledzenie terminowości wykonania,
- raportowanie postępów prac (np. z wykorzystaniem dokumentacji fotograficznej),
- rejestrowanie szczegółowych kosztów realizacji prac serwisowych,
- generowanie raportów (np. terminowości, kosztów czy skuteczności podwykonawców),
- generowanie formularzy (np. protokołów reklamacyjnych, odbioru prac itp.).
Istotności właściwej gospodarki materiałowej na budowie nie trzeba wyjaśniać. Jest to fundament płynności prac i terminowej realizacji.
Moduł gospodarki materiałowej InstaBUD wprowadza:
- możliwość zgłaszania przez kierowników budów zapotrzebowań na materiały,
- raportowanie zużycia materiałów i prognozowanie potrzeb,
- procedurę akceptacji zapotrzebowań,
- śledzenie stanu realizacji zamówień,
- rejestrowanie stanów magazynowych na poszczególnych budowach,
- rejestrowanie kosztów zamówień,
- powiązanie wydatków z określonymi budżetami projektowymi,
- raporty finansowe z wydatków w ramach projektów.
Zarządzanie sprzętem budowlanym może przysporzyć wielu problemów, zwłaszcza jeśli straci się kontrolę nad tym, kto w danym momencie jest odpowiedzialny za dane narzędzie lub pojazd.
InstaBUD wprowadza wiele udogodnień ułatwiających nadzór nad flotą pojazdów i sprzętem budowlanym. Do najważniejszych należą:
- ewidencjonowanie wszystkich urządzeń firmowych,
- przypisywanie urządzeń do pracowników, którzy za nie odpowiadają,
- rezerwacja sprzętu,
- śledzenie wydań sprzętu na budowy i ich zwrotów,
- generowanie protokołów przekazania sprzętu,
- dodawanie historii zdarzeń związanych ze sprzętem (przeglądy serwisowe, naprawy gwarancyjne, modyfikacja parametrów, uszkodzenia, itp.),
- zarządzanie uprawnieniami dostępu do poszczególnych typów sprzętu,
- rejestrowanie pełnych kosztów eksploatacyjnych maszyn i pojazdów,
- monitorowanie ważności ubezpieczeń i przeglądów technicznych.
InstaBUD pomaga w zarządzaniu odzieżą roboczą, środkami ochrony osobistej oraz środkami czystości. Moduł zarządzania środkami BHP pozwala na:
- zarządzanie odzieżą roboczą i środkami ochrony osobistej,
- zarządzanie środkami czystości i apteczkami,
- rejestrowanie rozmiarów poszczególnych pracowników,
- przypisywanie pracowników do jednej bądź wielu grup asortymentowych,
- rejestrowanie wydań środków PHP,
- raporty najbliższych wymian odzieży i środków ochrony,
- zarządzanie stanami magazynowymi i planowanie zakupów
- generowanie raportów zapotrzebowań z podziałem na typy i rozmiary.
Każda firma budowlana ma swoją własną specyfikę i indywidualne wymagania. Ideą InstBUD jest jak najlepsze dostosowanie się do sposobu pracy Twojej firmy, co realizujemy nie tylko poprzez modyfikację i konfiguracje istniejących modułów, lecz również przez tworzenie nowych rozwiązań na indywidualne potrzeby konkretnych klientów.
Jeśli nie wiesz, czego możesz od nas oczekiwać, sprawdź poniższą listę. To tylko niektóre z wdrożonych przez nas modułów:
- archiwum dokumentów,
- ewidencja przeglądów,
- ewidencja sprzętu firmowego,
- ewidencja szkoleń i uprawnień,
- ewidencja urlopów,
- ewidencja zakupów,
- flota pojazdów,
- generator ofert,
- godziny pracy,
- kontrola należności,
- książka obiektów budowlanych,
- obsługa zleceń,
- rejestr umów,
- rekrutacja pracowników,
- rozliczanie delegacji,
- system mailingowy,
- system obiegu dokumentów,
- wynajem,
- zarządzanie zadaniami.
InstaBUD jest częścią systemu InstaBIURO, jest zatem stworzony na platformie instadb.com, dzięki czemu udostępnia jej wszystkie standardowe funkcje. Do najważniejszych należy:
- możliwość równoczesnej pracy wielu (nawet kilku tysięcy!) użytkowników),
- zaawansowane wyszukiwanie, filtrowanie i sortowanie wszystkich danych,
- pełna kontrola dostępu do danych, w zależności od przypisanej roli,
- rejestracja pełnej historii zmian z uwzględnieniem czasu i autora,
- wbudowany mechanizm importu-eksportu danych w postaci arkusza kalkulacyjnego,
- możliwość edycji danych indywidualnie lub masowo w tabeli,
- wbudowane elastyczne edytory raportów,
- pełny dostęp ze smartfonów i tabletów przez przeglądarkę internetową,
- bezpieczny dostęp do aplikacji po szyfrowanym łączu HTTPS,
- wysoka elastyczność i możliwość pełnego dostosowywania aplikacji przez naszych specjalistów,
- automatycznie wykonywane codzienne kopie bezpieczeństwa,
- integracja z systemami księgowymi, kadrowymi i innymi.
Pozwól, że znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie
Skontaktuj się z nami i przedstaw swoje najważniejsze potrzeby. W ciągu kilku dni nasz specjalista dokona wstępnej analizy, przedstawi wycenę oraz zaproponuje termin prezentacji indywidualnie dopasowanego rozwiązania.
Szczegóły budowy
Lista nieruchomości
Szczegóły zgłoszenia
Szczegóły zamówienia
Kalendarz rezerwacji
Szczegóły pracownika
Szczegóły zespołu
Szczegóły korespondencji
Wprowadzanie pracownika
Raport wydań
Kalendarz zdarzeń
