InstaBUD - najlepsze rozwiązanie dla firm budowlanych
Prowadzenie budowy to szereg różnorodnych zadań i procesów. InstaBUD pomaga w usprawnieniu ich wszystkich, od gromadzenia dokumentacji, przez zarządzanie podwykonawcami, aż do obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej.
System InstaBUD nie ma stałej postaci – zawsze kształtujemy go zgodnie z wymaganiami konkretnego klienta. Korzystamy z gotowych modułów, ale jeśli tylko zachodzi taka potrzeba, tworzymy nowe rozwiązanie, specjalnie dla Twojej Firmy. Oto lista najpopularniejszych modułów:
Zarządzanie budową wymaga wszechstronnej koordynacji wielu całkiem odmiennych procesów, od kwestii formalno-prawnych począwszy, na zarządzaniu podwykonawcami skończywszy. Efektywne zarządzanie budową (lub wieloma budowami) to zadanie trudne i odpowiedzialne, lecz można je znacząco ułatwić, wdrażając odpowiedni system informatyczny.
InstaBUD pozwala na kompleksowy nadzór nad planowaniem i realizacją budów. Standardowy moduł zarządzania budowami obejmuje:
- rejestrację dokumentacji projektowo-kosztorysowej i innych dokumentów,
- planowanie i tworzenie harmonogramu budowy,
- rejestrację kosztów projektowych (faktur, robocizny itd.),
- zlecanie prac oraz nadzór i kontrolę podwykonawstwa,
- ewidencjonowanie pracy i rozliczenia z pracownikami i podwykonawcami,
- nadzór nad kosztami i rentownością,
- rozbudowane funkcje analityczne.
Sprzedaż nieruchomości ma swoją specyfikę. Klienci mają często specyficzne wymagania, negocjują ceny, niektórzy wielokrotnie robią i odwołują rezerwacje. Sprzedaż lokalu wiąż się również z masą dokumentów, nad którą trzeba zapanować.
InstaBUD może ułatwić Ci zadanie. W ramach wdrożenia możemy dostarczyć:
- bazę lokali (z możliwością wyszukiwania według dowolnych parametrów),
- bazę klientów, obejmującą nie tylko dane podstawowe, lecz również np. preferencje lokalowe czy wynegocjowane zniżki,
- generator dokumentów (umów przedwstępnych, najmu, sprzedaży),
- repozytorium innych dokumentów (plany lokali, akty notarialne itp.,
- system rezerwacyjny i kolejkowy,
- obsługę dodatkowych zamówień,
- obsługa płatności (zadatki i zaliczki, harmonogramy wpłat, monitorowanie terminowości, obliczanie odsetek).
Rola developera zwykle nie kończy się na oddaniu lokalu do użytku i standardem są zamówienia na dodatkowe prace budowlane. Obowiązują również gwarancje i rękojmie na poszczególne elementy infrastruktury.
Przy obsłudze zgłoszeń serwisowych konieczna jest informacja, który podwykonawca wykonywał jakie prace w danym obiekcie lub lokalu. Niezbędny jest również nadzór nad terminowością i poprawnością realizacji prac serwisowych.
Obsługa zgłoszeń serwisowych w InstaBUD obejmuje:
- bazę obiektów i lokali wraz z rejestrem prac wykonanych przez poszczególnych podwykonawców,
- prowadzenie rejestracji zgłoszeń serwisowych,
- planowanie i zlecanie prac serwisowych podwykonawcom i śledzenie terminowości wykonania,
- raportowanie postępów prac (np. z wykorzystaniem dokumentacji fotograficznej),
- rejestrowanie szczegółowych kosztów realizacji prac serwisowych,
- generowanie raportów (np. terminowości, kosztów czy skuteczności podwykonawców),
- generowanie formularzy (np. protokołów reklamacyjnych, odbioru prac itp.).
Istotności właściwej gospodarki materiałowej na budowie nie trzeba wyjaśniać. Jest to fundament płynności prac i terminowej realizacji.
Moduł gospodarki materiałowej InstaBUD wprowadza:
- możliwość zgłaszania przez kierowników budów zapotrzebowań na materiały,
- raportowanie zużycia materiałów i prognozowanie potrzeb,
- procedurę akceptacji zapotrzebowań,
- śledzenie stanu realizacji zamówień,
- rejestrowanie stanów magazynowych na poszczególnych budowach,
- rejestrowanie kosztów zamówień,
- powiązanie wydatków z określonymi budżetami projektowymi,
- raporty finansowe z wydatków w ramach projektów.
Zarządzanie sprzętem budowlanym może przysporzyć wielu problemów, zwłaszcza jeśli straci się kontrolę nad tym, kto w danym momencie jest odpowiedzialny za dane narzędzie lub pojazd.
InstaBUD wprowadza wiele udogodnień ułatwiających nadzór nad flotą pojazdów i sprzętem budowlanym. Do najważniejszych należą:
- ewidencjonowanie wszystkich urządzeń firmowych,
- przypisywanie urządzeń do pracowników, którzy za nie odpowiadają,
- rezerwacja sprzętu,
- śledzenie wydań sprzętu na budowy i ich zwrotów,
- generowanie protokołów przekazania sprzętu,
- dodawanie historii zdarzeń związanych ze sprzętem (przeglądy serwisowe, naprawy gwarancyjne, modyfikacja parametrów, uszkodzenia, itp.),
- zarządzanie uprawnieniami dostępu do poszczególnych typów sprzętu,
- rejestrowanie pełnych kosztów eksploatacyjnych maszyn i pojazdów,
- monitorowanie ważności ubezpieczeń i przeglądów technicznych.
InstaBUD pomaga w zarządzaniu odzieżą roboczą, środkami ochrony osobistej oraz środkami czystości. Moduł zarządzania środkami BHP pozwala na:
- zarządzanie odzieżą roboczą i środkami ochrony osobistej,
- zarządzanie środkami czystości i apteczkami,
- rejestrowanie rozmiarów poszczególnych pracowników,
- przypisywanie pracowników do jednej bądź wielu grup asortymentowych,
- rejestrowanie wydań środków PHP,
- raporty najbliższych wymian odzieży i środków ochrony,
- zarządzanie stanami magazynowymi i planowanie zakupów
- generowanie raportów zapotrzebowań z podziałem na typy i rozmiary.
Każda firma budowlana ma swoją własną specyfikę i indywidualne wymagania. Ideą InstBUD jest jak najlepsze dostosowanie się do sposobu pracy Twojej firmy, co realizujemy nie tylko poprzez modyfikację i konfiguracje istniejących modułów, lecz również przez tworzenie nowych rozwiązań na indywidualne potrzeby konkretnych klientów.
Jeśli nie wiesz, czego możesz od nas oczekiwać, sprawdź poniższą listę. To tylko niektóre z wdrożonych przez nas modułów:
- archiwum dokumentów,
- ewidencja przeglądów,
- ewidencja sprzętu firmowego,
- ewidencja szkoleń i uprawnień,
- ewidencja urlopów,
- ewidencja zakupów,
- flota pojazdów,
- generator ofert,
- godziny pracy,
- kontrola należności,
- książka obiektów budowlanych,
- obsługa zleceń,
- rejestr umów,
- rekrutacja pracowników,
- rozliczanie delegacji,
- system mailingowy,
- system obiegu dokumentów,
- wynajem,
- zarządzanie zadaniami.
InstaBUD jest częścią systemu InstaBIURO, jest zatem stworzony na platformie instadb.com, dzięki czemu udostępnia jej wszystkie standardowe funkcje. Do najważniejszych należy:
- możliwość równoczesnej pracy wielu (nawet kilku tysięcy!) użytkowników),
- zaawansowane wyszukiwanie, filtrowanie i sortowanie wszystkich danych,
- pełna kontrola dostępu do danych, w zależności od przypisanej roli,
- rejestracja pełnej historii zmian z uwzględnieniem czasu i autora,
- wbudowany mechanizm importu-eksportu danych w postaci arkusza kalkulacyjnego,
- możliwość edycji danych indywidualnie lub masowo w tabeli,
- wbudowane elastyczne edytory raportów,
- pełny dostęp ze smartfonów i tabletów przez przeglądarkę internetową,
- bezpieczny dostęp do aplikacji po szyfrowanym łączu HTTPS,
- wysoka elastyczność i możliwość pełnego dostosowywania aplikacji przez naszych specjalistów,
- automatycznie wykonywane codzienne kopie bezpieczeństwa,
- integracja z systemami księgowymi, kadrowymi i innymi.
Pozwól, że znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie
Skontaktuj się z nami i przedstaw swoje najważniejsze potrzeby. W ciągu kilku dni nasz specjalista dokona wstępnej analizy, przedstawi wycenę oraz zaproponuje termin prezentacji indywidualnie dopasowanego rozwiązania.