Dedykowane aplikacje w rozsądnej cenie

InstaBUD - najlepsze rozwiązanie dla firm budowlanych

Prowadzenie budowy to szereg różnorodnych zadań i procesów. InstaBUD pomaga w usprawnieniu ich wszystkich, od gromadzenia dokumentacji, przez zarządzanie podwykonawcami, aż do obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej.

System InstaBUD nie ma stałej postaci – zawsze kształtujemy go zgodnie z wymaganiami konkretnego klienta. Korzystamy z gotowych modułów, ale jeśli tylko zachodzi taka potrzeba, tworzymy nowe rozwiązanie, specjalnie dla Twojej Firmy. Oto lista najpopularniejszych modułów:

Zarządzanie budową wymaga wszechstronnej koordynacji wielu całkiem odmiennych procesów, od kwestii formalno-prawnych począwszy, na zarządzaniu podwykonawcami skończywszy. Efektywne zarządzanie budową (lub wieloma budowami) to zadanie trudne i odpowiedzialne, lecz można je znacząco ułatwić, wdrażając odpowiedni system informatyczny.

InstaBUD pozwala na kompleksowy nadzór nad planowaniem i realizacją budów. Standardowy moduł zarządzania budowami obejmuje:

  • rejestrację dokumentacji projektowo-kosztorysowej i innych dokumentów,
  • planowanie i tworzenie harmonogramu budowy,
  • rejestrację kosztów projektowych (faktur, robocizny itd.),
  • zlecanie prac oraz nadzór i kontrolę podwykonawstwa,
  • ewidencjonowanie pracy i rozliczenia z pracownikami i podwykonawcami,
  • nadzór nad kosztami i rentownością,
  • rozbudowane funkcje analityczne.

Sprzedaż nieruchomości ma swoją specyfikę. Klienci mają często specyficzne wymagania, negocjują ceny, niektórzy wielokrotnie robią i odwołują rezerwacje. Sprzedaż lokalu wiąż się również z masą dokumentów, nad którą trzeba zapanować.

InstaBUD może ułatwić Ci zadanie. W ramach wdrożenia możemy dostarczyć:

  • bazę lokali (z możliwością wyszukiwania według dowolnych parametrów),
  • bazę klientów, obejmującą nie tylko dane podstawowe, lecz również np. preferencje lokalowe czy wynegocjowane zniżki,
  • generator dokumentów (umów przedwstępnych, najmu, sprzedaży),
  • repozytorium innych dokumentów (plany lokali, akty notarialne itp.,
  • system rezerwacyjny i kolejkowy,
  • obsługę dodatkowych zamówień,
  • obsługa płatności (zadatki i zaliczki, harmonogramy wpłat, monitorowanie terminowości, obliczanie odsetek).

Rola developera zwykle nie kończy się na oddaniu lokalu do użytku i standardem są zamówienia na dodatkowe prace budowlane. Obowiązują również gwarancje i rękojmie na poszczególne elementy infrastruktury.

Przy obsłudze zgłoszeń serwisowych konieczna jest informacja, który podwykonawca wykonywał jakie prace w danym obiekcie lub lokalu. Niezbędny jest również nadzór nad terminowością i poprawnością realizacji prac serwisowych.

Obsługa zgłoszeń serwisowych w InstaBUD obejmuje:

  • bazę obiektów i lokali wraz z rejestrem prac wykonanych przez poszczególnych podwykonawców,
  • prowadzenie rejestracji zgłoszeń serwisowych,
  • planowanie i zlecanie prac serwisowych podwykonawcom i śledzenie terminowości wykonania,
  • raportowanie postępów prac (np. z wykorzystaniem dokumentacji fotograficznej),
  • rejestrowanie szczegółowych kosztów realizacji prac serwisowych,
  • generowanie raportów (np. terminowości, kosztów czy skuteczności podwykonawców),
  • generowanie formularzy (np. protokołów reklamacyjnych, odbioru prac itp.).

Istotności właściwej gospodarki materiałowej na budowie nie trzeba wyjaśniać. Jest to fundament płynności prac i terminowej realizacji.

Moduł gospodarki materiałowej InstaBUD wprowadza:

  • możliwość zgłaszania przez kierowników budów zapotrzebowań na materiały,
  • raportowanie zużycia materiałów i prognozowanie potrzeb,
  • procedurę akceptacji zapotrzebowań,
  • śledzenie stanu realizacji zamówień,
  • rejestrowanie stanów magazynowych na poszczególnych budowach,
  • rejestrowanie kosztów zamówień,
  • powiązanie wydatków z określonymi budżetami projektowymi,
  • raporty finansowe z wydatków w ramach projektów.

Zarządzanie sprzętem budowlanym może przysporzyć wielu problemów, zwłaszcza jeśli straci się kontrolę nad tym, kto w danym momencie jest odpowiedzialny za dane narzędzie lub pojazd.

InstaBUD wprowadza wiele udogodnień ułatwiających nadzór nad flotą pojazdów i sprzętem budowlanym. Do najważniejszych należą:

  • ewidencjonowanie wszystkich urządzeń firmowych,
  • przypisywanie urządzeń do pracowników, którzy za nie odpowiadają,
  • rezerwacja sprzętu,
  • śledzenie wydań sprzętu na budowy i ich zwrotów,
  • generowanie protokołów przekazania sprzętu,
  • dodawanie historii zdarzeń związanych ze sprzętem (przeglądy serwisowe, naprawy gwarancyjne, modyfikacja parametrów, uszkodzenia, itp.),
  • zarządzanie uprawnieniami dostępu do poszczególnych typów sprzętu,
  • rejestrowanie pełnych kosztów eksploatacyjnych maszyn i pojazdów,
  • monitorowanie ważności ubezpieczeń i przeglądów technicznych.

InstaBUD pomaga w zarządzaniu odzieżą roboczą, środkami ochrony osobistej oraz środkami czystości. Moduł zarządzania środkami BHP pozwala na:

  • zarządzanie odzieżą roboczą i środkami ochrony osobistej,
  • zarządzanie środkami czystości i apteczkami,
  • rejestrowanie rozmiarów poszczególnych pracowników,
  • przypisywanie pracowników do jednej bądź wielu grup asortymentowych,
  • rejestrowanie wydań środków PHP,
  • raporty najbliższych wymian odzieży i środków ochrony,
  • zarządzanie stanami magazynowymi i planowanie zakupów
  • generowanie raportów zapotrzebowań z podziałem na typy i rozmiary.

Każda firma budowlana ma swoją własną specyfikę i indywidualne wymagania. Ideą InstBUD jest jak najlepsze dostosowanie się do  sposobu pracy Twojej firmy, co realizujemy nie tylko poprzez modyfikację i konfiguracje istniejących modułów, lecz również przez tworzenie nowych rozwiązań na indywidualne potrzeby konkretnych klientów.

Jeśli nie wiesz, czego możesz od nas oczekiwać, sprawdź poniższą listę. To tylko niektóre z wdrożonych przez nas modułów:

  • archiwum dokumentów,
  • ewidencja przeglądów,
  • ewidencja sprzętu firmowego,
  • ewidencja szkoleń i uprawnień,
  • ewidencja urlopów,
  • ewidencja zakupów,
  • flota pojazdów,
  • generator ofert,
  • godziny pracy,
  • kontrola należności,
  • książka obiektów budowlanych,
  • obsługa zleceń,
  • rejestr umów,
  • rekrutacja pracowników,
  • rozliczanie delegacji,
  • system mailingowy,
  • system obiegu dokumentów,
  • wynajem,
  • zarządzanie zadaniami.
Wspólne elementy wszystkich modułów

InstaBUD jest częścią systemu InstaBIURO, jest zatem stworzony na platformie instadb.com, dzięki czemu udostępnia jej wszystkie standardowe funkcje. Do najważniejszych należy:

  • możliwość równoczesnej pracy wielu (nawet kilku tysięcy!) użytkowników),
  • zaawansowane wyszukiwanie, filtrowanie i sortowanie wszystkich danych,
  • pełna kontrola dostępu do danych, w zależności od przypisanej roli,
  • rejestracja pełnej historii zmian z uwzględnieniem czasu i autora,
  • wbudowany mechanizm importu-eksportu danych w postaci arkusza kalkulacyjnego,
  • możliwość edycji danych indywidualnie lub masowo w tabeli,
  • wbudowane elastyczne edytory raportów,
  • pełny dostęp ze  smartfonów i tabletów przez przeglądarkę internetową,
  • bezpieczny dostęp do aplikacji po szyfrowanym łączu HTTPS,
  • wysoka elastyczność i możliwość pełnego dostosowywania aplikacji przez naszych specjalistów,
  • automatycznie wykonywane codzienne kopie bezpieczeństwa,
  • integracja z systemami księgowymi, kadrowymi i innymi.
Pozwól, że znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie

Skontaktuj się z nami i przedstaw swoje najważniejsze potrzeby. W ciągu kilku dni nasz specjalista dokona wstępnej analizy, przedstawi wycenę oraz zaproponuje termin prezentacji indywidualnie dopasowanego rozwiązania.

Chcesz porozmawiać o szczegółach lub umówić prezentację?

Skontaktuj się z nami

Niektórzy z naszych klientów: